Friday, November 1, 2013

Setelah hampir 5 Tahun, Akhirnya...

Assalamualaikum w.b.t

Setelah hampir lima tahun saya kat cawangan ke sekarang (4tahun unit sekarang), akhirnya permohonan pindah saya diluluskan. Alhamdulillah. Rasa nak lompat bintang. Tempat baru best ke tak best belakang kira, yang penting keluar dari cawangan sekarang. Kita ni kalau dah terlalu lama dekat sesuatu tempat tu tepu gak. Sesekali moh la kita beralih arah. hehehe.
 
Saya memang tutup je telinga orang nak cakap apa-apa pasal Cawangan baru yang saya dapat pindah. Orang nak gelak ke, nak psiko ke, nak cakap macam-macam  ke lantak ler kome.  Kadang-kadang tu ok gak kalau nak share apa yang kita tahu, tapi kalau dah sampai setiap orang pun nak cakap rasa cam annoying lak. Sebab orang-orang yang bercakap tu tak tahu apa yang saya hadap. Apa yang saya alami. Apa yang saya rasa. Dan tak tahu betapa happy nya saya dapat pindah. hahaha. Nanti dah masuk tempat baru biar saya judge sendiri. Sebab saya sendiri jugak yang akan belajar menyesuaikan diri. Sama jugak orang yang bakal menggantikan saya, ada tanya kat saya best tak office sekarang. Saya just jawab masuk dulu n tengok sendiri macam mana keadaan. Then judge sendiri.
 
Macam mana sekalipun tempat baru, boss ke, facility ke , beban kerja ke saya cuba menerima dengan positif. Positif! Positif! Positif! Semangat baru di office baru. Chewah. Ala tempat yang saya kerja sekarang ni pun masa awal-awal masuk lebih teruk dah saya menghadap. Saya pernah cerita kat entry ni . Stress weyh time tu. Dah r baru masuk kan, buat benda baru pulak. Tapi time to time saya berjaya menyesuaikan diri dengan unit sekarang. Sekarang ni dah tiba masa pula saya beralih angin.
 
Saya banyak belajar dekat unit sekarang. Banyak ilmu yang saya kutip. Terima kasih dekat boss-boss sekarang dan tak lupa juga kat bekas bos saya. Banyak ilmu dan pengetahuan yang dicurahkan. Saya amat hargai. Semoga kat tempat baru nanti lebih banya ilmu dan pengalaman yang akan saya timba.
 
So tadi saya dah report duty kat tempat baru. Dah tahu pun saya dapat bahagian mana. Cumanya boss saya minta tangguh 2 minggu. Nak settle apa-apa yang patut. 15 November nanti secara rasmi saya akan mulakan tugas di pejabat baru. Kawan-kawan tolong doakan saya baik-baik sahaja di pejabat baru ok.


4 comments:

  1. bila kena transfer memula mmg terasa tapi apa yang akak dah alami..hijrah adalan detik permulaan..hijrah itu lebih baik...positif

    ReplyDelete
  2. insyaallah...tempat baru...azam baru...tak gitu...:)

    ReplyDelete
  3. Tmah~TQ dear=)

    K.mimy~betul tu k.my...positif!!!hehe

    Anis~betul...betul..betul=)

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen anda=) Next time singgah la lagi k...::Puan Ungu::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...