Monday, July 1, 2013

Cemerlang

Assalamualaikum w.b.t
 
Bila dah lama tak update blog, jadi lemau lak nak update. Banyak benda nak share tapi memanjang tak sempat. huhuhu. Duk blogwalking je la. Sorry eh blog. Jangan majuk-majuk dengan tuan tanah kedaung mu ini.
 
Ok memandangkan dah lama tak update blog. Marilah kita kongsikan cerita best. Chewah.Ok tengok dulu gambar kejadian.
 
 
 
 
 
 Hari Khamis lepas saya dapat APC 2012. Alhamdulillah. Apa ke benda APC ni???ehem...ehem...Betulkan suara sikit. Anugerah Perkhidmatan Cemerlang cemerlang ke . Majlis APC 2012 KKR diadakan pada 27 Jun 2013 bertempat di Dewan Tan Sri Mahfuz, KKR. Beramai-ramai la penjawat awam agensi-agensi di bawah KKR (JKR, LLM, CIDB) berkumpul. Semua berbaju batik. Saya pun semangat siap beli kasut baru sebab tanya member yang pernah dapat dia kata kena pakai kasut bertutup. Sekali tengok ada je yang tak pakai kasut pun. Chet. Dah la kasut longgar. Sib bek tak tercicir atas stage. hahaha.
 
~Sebelum Majlis~

~Semasa majlis berjalan~
 
 
Kalau ikut jadual yang disediakan, sesi pendaftaran berakhir pukul 6.45 pagi - 7.45 pagi. Masa tengok alamak pukul berapa nak keluar rumah ni. Ohoi. Tapi time raptai dia bagitau bermula saluran 3 hingga seterusnya kalau lambat pun tak pe sebab sesi bermula pukul 10.30 pagi. Yang saluran Khas 1 n 2 kena awal. Saya saluran 3, tak khas la kiranya so boleh lambat.kekeke. Saya sampai dewan pukul 8.20 kot kalau tak silap. Pergi daftar dulu dapat tag dengan kupon biru nak naik stage. Pastu petugas tu suruh sarapan dulu. Cari-cari orang tak jumpa yang kenal pun, melantak ler sorang-sorang. Pastu masuk dewan.  Dalam 8.30 macam tu majlis start. Baca Doa, nyanyi-nyayi, ikrar, ucapan YB Menteri KKR pastu baru penyampaian anugerah bermula tuk saluran khas 1 n 2. Dorang ambil dengan YB Menteri dan Timbalan Menteri. Yang tak khas ni ambil dengan Ketua Jabatan lain-lain. hehehe. Saya saluran 3 sempat ambil dengan KSU KKR. Sesi saya bermula pukul 10.30. Pastu tak da break sampai abis lebih kurang pukul 12. Awal gak habis. Tapi jenuh gak nak tunggu sampai semua orang habis tu. Orang terakhir memang dapat tepukan paling gemuruh la. hahaha. Glamer sekejap. Dah selesai majlis terus g amik sijil kat luar. Sijil Simpanan Premium nanti dorang bagi kemudian. Pastu pergi isi perut. Makanan siap serve semua. Special u oll. Sekali lagi belasah je duduk dengan sapa-sapa sebab tak jumpa orang yang kenal. Ramai weyh. Dah kenyang masuk balik dewan pergi bayar duit gambar pastu kebetulan jumpa orang yang satu cawangan saya minta tolong ambil gambar dalam dewan. Bukan selalu dapat kan. kekeke.
 
~Budak gems...(Salahkan baju yang besar)~
 
Hampir empat tahun berkhidmat baru la merasa. Terima kasih la kat boss yang mencalonkan saya. So dah boleh la nak transfer. hahaha. Tak ada la kalau tak dapat APC pun tetap nak transfer gak. Sebab dah lama kat sini. Dari mula start kerja sampai sekarang. Saya happy n enjoy dekat tempat sekarang. Banyak sangat benda yang saya belajar. Dan yang penting saya buat kerja sesuai dengan disiplin saya. Teringin nak berubah angin. Teringin nak tambah pengalaman baru. Teringin nak belajar benda baru. Semoga permhonan pertukaran saya diluluskan. Amin.
 
 
 

6 comments:

  1. akak dulu dpt dgn timb. menteri ;)

    ReplyDelete
  2. Salam perkenalan :) Ros follow sini , #79..
    tahniah dapat anugerah pekerja cemerlang :)

    ReplyDelete
  3. eh, #77.. sory.. salah pandang :) hihi

    ReplyDelete
  4. K.Lia~special tu dengan Timb. menteri...hehehe

    Ros~Tq=) dah follow balik...

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen anda=) Next time singgah la lagi k...::Puan Ungu::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...