Thursday, February 14, 2013

Serba Tak Kena

Assalamulaikum w.b.t

Kekadang tak faham dengan orang kita. Serba tak kena kita di mata orang.

Situasi 1
A : Ko dah beli rumah?
B: Belum
A: Bila ko nak beli. Nak tunggu apa lagi. Makin lama rumah makin mahal. Beli yang biasa-biasa pun tak apalah asalkan ada rumah.

Beberapa bulan lepas tu.

A: Ha dah beli rumah belum?
B: Dah.
A: Ko beli kat mana? Rumah Teres ke? Setingkat ke dua tingkat. Bape harga?
B: Rumah biasa-biasa je. Bukan teres. Harga RM 200K ++.
A: Kenapa ko beli rumah tu. Parking susah la. Nak renovate pun susah dan bla bla bla

Situasi 2

C : D bila nak dapat baby ni. Apa nak tunggu. Umur makin meningkat.
D : Belum ada rezeki. Tengah berusaha la ni.

Setahun lepas tu

C : Anak pun dah setahun tak nak menambah ke D. D Jr pun dah pandai bawah diri boleh sangat nak jadi abang.

atau

C : Ko pregnant D? Hai anak baru setahun dah menambah. Susah ko nanti anak rapat-rapat.


3 comments:

  1. ekekekeeee sabar... itu jer boleh cakap...

    depa 2 concern x bertempat kan kan kan...

    ReplyDelete
  2. setuju sgt2.. sedang melalui situasi2 tersebut, dan rasenye smpi ke sudah la akan harung huhu

    ReplyDelete
  3. K.lia~selalu mmg layankan je klu kena soalan2 gini...tapi lama2 muak gak...hehe

    Qemmal~lumrah kot erk...

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen anda=) Next time singgah la lagi k...::Puan Ungu::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...