Wednesday, July 11, 2012

Upgrade Swing Kesayanganku

Assalamualaikum w.b.t

Saya pasti bila tanya kebanyakan breastfeeding mom pam idaman hati adalah Medela Freestyle. Termasuk saya sendiri. Semasa proses pencarian pump dulu memang berangan abis nak FS tapi saya ada kekangan dari segi budget. Walaupun memang berbaloi beli tapi kalau beli pump lain yang ikut kemampuan pun ok jugak kan. Masih boleh memenuhi fungsi utama mengepam tu. Jadinya saya buat keputusan untuk memilih Medela Swing setelah mencuba beberapa jenis pump lain. Terjatuh hati dengan Swing. Selama berkhidmat ni Alhamdulillah saya berpuas hati dengan Swingku itu.TERIMA KASIH SWING!!!

Setelah menggunakan Swing dalam empat bulan  lebih ni impian untuk mendapatkan FS tak pernah pudar. Sebenarnya impian untuk mendapatkan double pump yang suction best n hands free = FS. Boleh buat kerja lain sambil mengepam. Kalau guna single pump masih boleh juga tapi sebelah tangan buat kerja, sebelah tangan lagi pegang botol. Kalau malas nak pegang botol saya letak je atas peha. Lagi satu kenapa nak double pump, bila saya pump belah kanan, belah kiri akan kuar susu jugak. Apa yang saya buat sekarang saya tadah dengan botol yang sebelah lagi atau marmet sebelah kiri walaupun x pandai marmet sangat.huhuhu

Tetiba saya terjumpa kat groub fb KIM (Kump. Ibu Menyusukan) ada mommies yang upgrade Swing jadi double pump. Saya pun terus wah ni idea yang baik ni. Kalau dapat upgrade boleh jimat banyak ni. Tak yah dah berangan nak FS lagi. Tapi tapi tapi saya tak pandai nak buat tube tu. huhuhu. Kebetulan saya terjumpa dengan sorang kakak ni yang memang jual tube upgrade swing jadi double pump. So, apa tunggu lagi. Order je la. hohoho. Kalau boleh buat sendiri mesti lebih jimat.

Bila dah dapat tube tu untuk melengkapkan fungsi double pump swing saya tu saya perlu beli medela connector, breastshield, valve head n membrane. Saya beli semua tu dekat One Baby World (OBW). Saya beli jugak Hands Free Double Pumping Bra brand Simple Wishes kat OBW Tak nak beli pun tak apa . Yang penting kos semua tak semahal untuk dapatkan FS. Jimat duit.

Alhamdulillah tube yang saya beli dari akak tu berfungsi dengan baik. First time pump guna double pump sangat excited. Lebih excited bila hasil lebih dari biasa. Alhamdulillah. Sebab pump secara serentak kedua-dua belah cik b boleh stimulate cik b antara satu sama lain. Penggunaan Hands Free Double Pumping Bra memang sangat membantu. Saya boleh buat kerja lain sambil mengepam=). Senyum sampai ke telinga. Mr.Teddy pun turut senyum lebar sebab tak perlu keluar duit untuk dapatkan FS.

Hands Free Double Pumping Bra

Swingku yang dah upgrade jadi FS double pump

3 comments:

  1. wahhhh 1st time tau swing bley wat double pump.... hebat....

    btw batch biler tikl? akak 98/99 ;)

    ReplyDelete
  2. k.lia~nak jimat kena la kreatif..hehee..Fs mhl sgt...huhuhu...saya tikl batch 2001/2002...

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen anda=) Next time singgah la lagi k...::Puan Ungu::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...