Tuesday, July 24, 2012

Ramadhan Bertiga

Assalamulaikum w.b.t

Ramadhan tahun lepas saya si bam bam Afkar dalam perut lagi. Ramadhan tahun ni bertiga pulak. Walaupun semalam dah 3 Ramadhan tapi semalam first day kami berbuka bertiga. Sabtu n Ahad berbuka di rumah Mentua. Hari first Ramadhan Afkar bangun sahur sekali dengan kitorang. Pak mertua tolong pegangkan time saya bersahur. Time berbuka lak Mak mertua pegangkan. Saya makan sket dulu wat lapik perut, pastu tidokan Afkar. Tapi dia tak mo tido. Mr.Teddy jaga lak dia. Saya sambung makan. Hari kedua Ramadhan Afkar tidur time kami bersahur. Mr.Teddy habis sahur nak tengok dia, tengok-tengok dia dah merayap sampai ke ruang tamu. Senyap-senyap je wat kije. Sib baik memang tido bawah. Pas kes jatuh katil aritu memang tido bawah kat rumah mertua. Risau. Time berbuka mak mertua pegangkan Afkar. Budak tu memang cucu manja atuk n opah. Mengada lebih. Pastu terfikir ahdoyai ni ada mertua boleh la bergilir pegang Afkar. Kalau kami berdua camno la kesahnyer. huhuhu.

Time kami bangun sahur tu Afkar tidur lagi so saya alihkan dia masuk buai. Hope tidur lena la. Ummi dah upah susu kan tadi. Mr.Teddy dah perhangat lauk. Saya layan dia tidur dulu. Bila tengok dia dah lena bangun la nak hidang lauk. Mr.Teddy lak amik giliran layan dia tidur. Mr.Teddy nak bersahur dalam bilik sebelah buai dia. Saya pun join la sekali. So, hari pertama bertiga time bersahur Afkar lulus. Yeah. Waktu berbuka pulak. Kami sampai rumah agak lambat. Juadah berbuka beli je kat Bazaar. Angkut sekali dia g Bazaar. Sebab akak Nursery dah pesan suh amik anak awal bulan Ramadhan. Jalan dari Putrajaya - Bandar Baru Bangi jammed lak. Jadinya lambat gak. Sampai rumah pun dekat Azan dah. Kelam kabut la sikit jadinya. Bior dia melayan TV dulu sambil kitorang nak berbuka. Datang lak mood dia tak nak tengok TV time tu. huhuhu. Last-last Mr.Teddy suh saya buka dulu sambil dia layan Afkar. Bergilir la kami berbuka. Hari kedua bersahur dia tido gak lagi. Tapi kali ni time nak alihkan dia ke dalam buai dia terjaga. Terus tak nak tido. Mr.Teddy sahur dulu pastu saya lak.

Bila dah bertiga ni memang kena la bergilir. Afkar kekadang mood dia ok, elok je layan TV. Takpun duk main sorang-sorang. Time tu buat je la apa pun kerja memang dia duk ralit buat hal sendiri je. Tapi bila datang mood dia nak melekat ngan kita tu memang tak laku la TV ke toys ke. Nak suh duduk dekat dia. Kadang bukan suruh riba pun tapi dia nak ada orang kat sebelah. Saje mengada tau.

Semalam gak adalah first day pam time Ramadhan. Sabtu n Ahad tak pam. Afkar melekat je. Kalau bukan Ramadhan pun memang weekend saya tak pam. Direct feeding je. Sahur makan nasi, lauk ayam n udang mak mentua bekalkan , air horlicks n kurma. Air mineral bergelen minum hover tau. Tak ada r sampai bergelen tapi banyak la . Dah set insyaALLAH rezeki untuk Afkar ada hari ni. Positive thinking. Alhamdulillah hasil seperti biasa. 20oz=) Hope hari ni dan hari-hari seterusnya seperti biasa jugak. Amin.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen anda=) Next time singgah la lagi k...::Puan Ungu::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...