Tuesday, May 22, 2012

Kantoi

Assalamualaikum w.b.t

Ni bersambung entry semalam. Oleh kerana sampai hari ni barang tak sampai saya pun nak refund. Message tukang jual gtau nak refund. Tak reply. Jap tadi saya message lagi tanya dah bank in ke. Tak reply. Saya saja try test nak tengok kena tipu ke tak. Saya pun message kata saya xjadi refund. Saya nak tunggu warna merah n tanya bila sampai. Cuba teka tukang jual reply ke tak.

Akhirnya dia reply juga message saya


Esok sampai. Akak dah jual kat orang warna merah tu. Tunggu dia bayar je nak refund kat awak.

Dang. Kantoi di situ. Boleh pulak deal dengan orang lain tanpa pulangkan duit aku dulu eh. Ok kesimpulannya kalau tak ada buyer memang duit saya tak akan dipulangkan. Sebab nak tunggu buyer lain bayar baru boleh refund saya. Camna meniaga ni? Takkan tak ada rolling kot. Camna kalau buyer lain tu tak bayar esok?Bila saya boleh dapat duit saya? Saya tak pandai berniaga, tapi saya tau apa yang dia buat ni tak betul. Tapi memang ni ke cara orang berniaga sekarang atau dia sorang je macam ni. Ya betul memang barang tu x sampai ribuan ringgit tapi tetap duit kot. Ya ALLAH sabarkan la hati dari mendedahkan orang yang buat onar ni. Isk rasa nak letak je link blog dia kat sini.


5 comments:

  1. aiyooooo kijam nyer cara meniaga.... rasa marah lak nih...

    ReplyDelete
  2. Tu r teruk kan...alhamdulillah dia dah pun pulangkan duit saya...pas ni no more online shopping la jawabnya...jenuh kena bebel dengan Mr.Teddy...huhu

    ReplyDelete
  3. patut letak so kite tahu sape peniaga yang cmtu.. sy pon on9 shopper yg tegar jugak.. baru2 ni pon kena tipu dengan pnjual on9 di fb.. beli sandal, harga rm2++ bila smp tgk sekali imbas tahu yang barang tu barang fake dgn gam yg tercabutnya dll.. bila sy msg nak refund dia marah2 & kata xde refund dlm bisnes. tapi sy insist nak jugak refund & saya kata sy nak buat report polis.. last2 dia kasik jugak.. tu pon seminggu bnk in rm100, minggu depannye bnk in rm100.. boleh gitu..? mmg blacklist terus dia..

    -nuwul-

    ReplyDelete
  4. xpe la since dia pun dah pulang duit saya x perlu la nak letak link dia=)tue la risiko bila shopping online kan..sebab barang xde depan mata...kalau terkena boleh buat report to tribunal pengguna...ada kawan saya yang dah menang kes pun kat tribunal pengguna n dapat balik duit.

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen anda=) Next time singgah la lagi k...::Puan Ungu::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...