Friday, March 18, 2011

Dua Hati Menjadi Satu - Aktiviti Sehari Sebelum Majlis

Assalamualaikum w.b.t

Macam yang saya dah update dalam entry ni yang pelamin telahpun siap dipasang pada hari Jumaat. Meja n kerusi pun dah siap disusun time hari Jumaat tu. Khemah hari Khamis lagi dah siap pasang.

Apa lagi yerk yang saya n family buat masa hari Jumaat ni. Saya sememangnya start hari Khamis dah dikuarantin. No keluar-keluar lagi. huhuhu. Nak apa-apa pesan kat kakak-kakak je. Start hari Sabtu lagi teruk dikuarantin sampai nak kuar depan rumah pun tak boleh. Sebab apa? Ada lah sebabnya. Yang penting untuk kebaikan saya jugak. hehehe. Eh apa yang jauh melalut ni.

Ok time hari Jumaat tu, petang lepas Jumaat adik beradik saya ramai yang dah balik. Semua dah start berkumpul kat rumah. Lepas maghrib tu dah start rebus telur untuk masuk dalam glass IKEA [entry kat sini] dan juga bunga pahar.


~Proses merebus telur dan glass yang dah diisi telur~

~bunga pahar sponsored by K.Cik~

Pastu malam sikit jiran-jiran dah start datang nak menolong. Dah alang-alang jiran datang tak tau nak bagi kerja apa tu, kitorang suruh la siapkan goodies. hehehe. Ramai jugak la yang membantu. Termasuk anak-anak buah saya. Semangat betul diorang. hehehe. Almaklum la rumah ni dah lama tak ada kenduri kahwin. Last 6 tahun lepas. Bila dah ramai yang membantu tu kerja yang banyak pun dapat disiapkan dengan cepat. Apa yang penting?Kerjasama. hehehe.

~Apa yang penting Kerjasama~

Apa yang saya letakkan dalam goodies eh agak-agaknya. Untuk tetamu biasa, saya letak telur dalam glass IKEA, muffin sponsored by my sister, Angah dan uncang-uncang berisi coklat & gula-gula. Untuk tetamu VIP [bukan VIP sangat pun...hahaha...kawan-kawan & orang sebelah] saya tambah rose ball candle yang saya beli kat Shajaratul Design [entry kat sini] . Untuk kanak-kanak saya bagi uncang bakul sponsored by kakak ipar, K.Ika.

Plan asal nak letak chocolate dalam glass tu, pastu ubah plan coz one of my friend nak sponsor chocolate. Oleh kerana tak boleh nak agak rupa bentuk chocolate tu, saya tukar la isi telur. Tapi still ok n menepati konsep sarang burung tu coz kitorang beli telur yang bersaiz kecil. So nampak terletak je dalam glass tu. Pastu my friend tak dapat pulak bagi chocolate coz stock habis. Dia bagi gula-gula. Kitorang tambah pulak chocolate untuk cukupkan kandungan uncang tu. Saya beli uncang yang biasa je. Compare dengan uncang K.Ika sponsor jauh beza. hahaha=D

~Goodies yang berjaya disiapkan malam tu~


Masa time mengisi goodies ni saya pun sama menyibuk tau. Pastu dikerah suruh tidur dan jangan menyibuk. hahaha. Nak jadi pengantin katakan. Dah tu sibuk-sibuk buat goodies sampai melekat-lekat gam UHU kat tangan. Puas pulak nak menghilangkan sebab nak pakai inai. hahaha. Dah malam sikit tu Angah pakaikan inai. Saya daripada awal dah katakan tidak pada henna. Selain daripada hukumnya, saya juga tak berminat dengan henna. Nampak serabut je n tak merah. Masa hari kenduri tu ok la. Tapi dah lepas-lepas tu macam tak best je ada corak-corak kat tangan.hehee. Angah siap letak soletape jari-jari saya. Tapi tetap senget-senget gak sebab Angah tertinggal 'mata'nya. hehehe. Pastu adik saya, Ieda ditugaskan untuk menjaga inai saya. Tapi dia tak jaga pun. Membongkang ada la. Saya yang tolong kejut dia bila inai dah kering. hahaha. Plan asal nak pakai inai daun yang digiling. Tapi time hari kejadian boleh pulak penggiling tak jumpa. Ingatkan dah hilang. Pastu Angah cakap, tak pe la pakai inai Mekah yang serbuk dulu esok balas balik dengan inai giling. Saya pun follow jerk.

~Proses memakai inai. Sila abaikan jari se gemuk tu~

2 comments:

  1. awak..su pun beli doorgift mcm awak cawan ikea tu..thanks bg idea tu yer..suke la blog awak ni..

    ReplyDelete
  2. DIY untuk org suka buat last minute cam saya. hehehe=) practical sikit berbanding balut dengan kain net...Sue, saya pun suka baca blog awak...cantik=)

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen anda=) Next time singgah la lagi k...::Puan Ungu::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...