Friday, March 18, 2011

Dua Hati Menjadi Satu : Bilik Pengantin


Assalamaualaikum w.b.t

Lama dah kot majlis selesai baru nak update story. Agak-agak belum basi kan. hehehe. Kali ni nak bercerita berkenaan Hiasan Bilik Tidur.

Ya saya DIY bilik tidur sendiri. Tak adanya nak tempah sesiapa tolong buatkan. Cuma ada la tangan-tangan lain yang membantu. Kalau den sorang semput le. hehehe. Basically idea daripada saya. Benda yang paling mendapat perhatian dalam bilik adalah frame bunga jiwang saya [saya ada story pasal idea frame ni kat entry ni]. hahaha. Nak-nak ditambah pula dengan spotlight yang disponsor oleh K.Cik saya. Memang terangkat. cheh. Puji diri sendiri nampak. Eh bukan...bukan...Orang lain yang puji k. Ramai yang tak percaya saya buat sendiri. Ada kakak jiran saya siap nak tempah untuk anak dia kawen. Anak dia baru form lagi kot. hahaha. Lawak tul diorang mengusik saya.

Konsep bilik simple je. Tak ada tirai bagai. So, hari menggantung just gantung langsir and pasang cadar je. Masa hari nikah saya pakai cadar warna grey. Hari Bersanding saya pakai cadar warna pink. Wah siap bertukar-tukar cadar pulak eh. Saya beli cadar colour grey asalnya sebab nampak cantik. Tapi baju sanding pun warna grey jugak. Nanti mesti tak naik kan. SO, saya beli pulak cadar pink. Bagi mengelakkan pembaziran saya guna cadar grey time nikah. Selesai.

Bed runner beli kain yang sama corak dengan langsir minta tolong neighbour saya jahitkan. Bekas lilin guna yang sama cam time tunang dulu. Saya suka jugak dengan bantal kecil roses atas katil tu. Beli kat Tesco. So kiranya bilik saya ni memang konsep roses la eh. Wardobe corak rose, frame roses, katil ditabur dengan rose petals, bantal-bantal kecil roses. Sejak bila jadi pencinta roses ha??? Oleh kerana banyak lebihan roses daripada frame saya buat pulak benda lain. Side table flower - yang ada lilin dikelilingi roses tu. Idea from Aku Bukan Bidadari. Tapi tak secantik yang Atie buat. Saya gunakan je sumber yang ada. huhuhu. Pastu rose yang jenis kembang-kembang tu saya hantar kat kedai bunga minta tolong diorang gubahkan. Kalau saya yang gubah takut jadi lain. wahaha.

So camna rupa bilik saya yang telah dihias. Agak-agak ngeri tak ngeri teengok la gambar kat bawah.


Ni la rupa bilik pengantin yang tak seberapa.

2 comments:

  1. cantik!!naik seri bilik pengantin..memang ptt pn dpt pujian ramai.. =)

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen anda=) Next time singgah la lagi k...::Puan Ungu::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...