Wednesday, July 28, 2010

60 sen dah ropenyer...


Tadi ada minta tolong sorang member kat office ni belikan stamp. Untuk apa???Biarlah rahsia.hahaha. Gedik Sebelum tu saya tanya dulu kat dia, "Stamp sekarang kena bape posen erk?20 sen boleh ke?". Dia jawab ikut berat. Kalau surat biasa 30 sen pun dah lepas. So, saya pun mengorder la : stamp 30 sen dengan kuantiti 10 keping = RM 3.00. Persamaan math plak kat sini.

Saya pun menanti stamp saya dengan penuh kesabaran. Chewah. Dia pun balik meeting dan pass stamp kat saya. Dia bagitau yang sekarang nak hantar surat kena stamp 60 sen. 30 sen dah tak boleh. Eh, ye ke???Naik 2 kali ganda tu. hohoho. Kira saya ni sangat ketinggalan la. Stamp 30 sen pun dah tak boleh. Apa la lagi stamp 20 sen. Tak keluar lagi dah kot.

Mahal la orang-orang yang nak post kad kawen tu. Kad raya tahun ni by email je la. Nant wedding jemput by facebook je la. Aci kan???hahaha. Sekarang pun ramai yang dah buat camtu ape. Yang penting jemput. Betul tak???Bukan apa, semua tu langkah penjimatan yang baik.hehehe


No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen anda=) Next time singgah la lagi k...::Puan Ungu::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...