Wednesday, May 5, 2010

Stress!!!!!

Assalamualaikum w.b.t

Lamernyer tidak mengupdate. Sangat sibuk la skang ni.uhuk uhuk uhuk. Kerja office berlambak-lambak. Baru settle satu Tender Report, kena prepare lagi satu Tender Report lain. Projek lain pulak. Adoi poning. Dah la memerlukan tahap kefokusan yang tinggi bila buat tender report ni. Sampai dah tak boleh nak buat kerja lain. Stress nya saya.huhuhu.Abis la naik jerawat kat muka. [ada kaitan ker???]

Paling angin sebab asalnya job orang lain kena buat Tender Report ni, tapi tak pasal-pasal saya pulak yang kena buat. Sedangkan 'orang itu' boleh pulak berkursus berhari-hari. Saya sanggup tak pergi kursus sebab nak settlekan kerja office yang bertimbun n pending akibat mengadap tender report. Tiba-tiba kena cover orang lain punya tender report...Kengkawan rasa patot ke tidak hangin...Menambahkan kehanginan bila buka tender aja tengok macam tak berusik apa. Juz document yang dah siap di asingkan n 'cut off' jer dah settle. Yang lain-lain haram. Yang lagi bestnyer tanya boss nak bila, Boss jawab nak minggu depan. Tak ke haru???Adoyai. Bila tanya boss status tender report. Boss pun tak tau sebab 'orang itu' tak tunjuk apa-apa. 'Orang itu' bagitau boss semua ada atas meja. Apa kejadahnya atas meja. Tak ada apa-apa pun.huhuhu.

'Orang itu' mungkin terlalu bz menjaga hal-hal lain sampai terleka dan terlupa untuk menyiapkan tender report ni. Padahal bukan baru 'orang itu' tau dia kena pergi kursus. Bukan short notice pon. Dari awal lagi dah tau nak pergi. Kenapa la tak siapkan before pergi. Saya dari awal-awal lagi pulun siapkan tender report awal-awal sebab tau nak pergi kursus. At last tak pergi gak kursus sebab ingat nak settle kerja office yang pending tapi rupa-rupanya kena cover sekali tender report 'orang itu'.

Mungkin boss memahami kekusutan saya yang mana sengsorang diri nak mengadap kerja office tanpa ada seorang assistant pon [TA pulak mc sebab accident, kalau dia ada at least dia boleh tolong cover sikit wat kerja lain. Tiba-tiba time nih rasa sangat memerlukan TA untuk membantu] boss pun suggestkan minta tolong kat my officemate yang baru masuk. Saya pun ape lagi, minta la tolong secepat mungkin. hehehe. "Sorry bro, terpaksa menggunakan khidmat ko. Serious aku dah tak terhandle kerja yang berlambak nih. Aku la tukang fikir, tukang menaip, tukang photostate, tukang despatch.Segala tukang la kan ".Nasib baik la officemate nih boleh consider n sudi membantu saya. Thanx a lot bro. Ringan sikit beban kerja tu. Thanx jugak dekat officemate yang lain. Sanggup dengar keluh kesah ketensionan yang melampau. Menghulurkan bantuan bila saya tengah kekusutan. Thanx semua.


2 comments:

  1. dia sengaja lepas tangan lah tu mentang2 ko xg kursus, buleh la dia suh ko wat keje dgn alasan dia nk gi..ahhhh i hate this kind of person

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen anda=) Next time singgah la lagi k...::Puan Ungu::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...