Saturday, April 17, 2010

Semakin Mengembang????????????OH TIDAKKKKKK!!!!!

Assalamualaikum...

Lately ni selera saya makin bertambah la. Confuse jadinya. Sangat kuat makan occay.huhuhu. Orang kata kalau kuat makan ni hati senang. Memang pun saya tengah melalui fasa happy dalam hidup saya.Alhamdulillah.[chewah ayat nak sedapkan hati.miahahaha]. Selalu lunch memang tak miss. Pastu balik keje, terus masak untuk dinner pulak. Selalu having dinner time petang. Bila dah malam perut kembali lapar minta diisi. Memang tak senonoh ini perut. Tak reti kenyang ke. Huhuhu.

Pergi tempah baju pun awal-awal dah warn kat tailor tu:"Jangan buat baju i fit-fit tau. Badan i cepat naik."Nasib baik berjaya menyedarkan diri.miahaha.Hari ni pergi ambil baju kat tailor. Tengok baju dah siap, gantung kat depan sekali lagi. Time gantung tu nampak baju macam sangat besar. Dalam hati dah terdetik "Ah sudah, takkan salah size baju kot. Abislah baju glam iiiiii.huhuhu."Pastuh cakap la kat tailor tu nampak besar baju ni. Tailor pun suruh try. Kalau besar die boleh adjust bagi fit. Bila dah try hasil sangat menggagumkan yang mana baju tuh muat-muat je kat badan saya. Takde besar mana ponnnn. Nampak sangat badan semakin mengembang.huhuhu

Ni dah jadi kontra dengan mr.teddy ni. Dia makin hilang berat badan, saya pulak makin bertambah berat badan. OHHH TIDAKKKKK!!!! Tapi punya la nak sedapkan hati boleh pulak cakap "Ye la dia boleh la kurus. Hari-hari pulun pergi gym. Pastu makan pun ada catu sana sini. Nak kurus punya pasal."

Takpa saya bagi chance kat diri sendiri nak makan puas-puas sampai bulan 5 ni. Pas bulan 5 masa untuk berjuang untuk kembali men'diet'kan diri. Berjayakah saya??????????????Yakin boleh.miahaha.Sebab apa bulan 5?Saya dah tempah baju untuk event penting bulan 5 ni. Skang baju tu cun-cun je kat badan saya. Kalau saya start diet sekarang, kemungkinan baju tu akan nampak gelebeh time bulan 5 nanti.miahaha.Lagi sekali ayat sedapkan hati. Padahal belum ready nak kurangkan nafsu makan lagi.huhuhu. Harap-harap badan tak akan mengembang lagi. Risau baju tak muat.miahaha.

~Just imagine kalau saya buruk lantak macam ni...huhuhu...Apakah hasilnya????~



4 comments:

  1. jangan kembang semangkuk sudah la..(◑O◐)

    ReplyDelete
  2. haha..
    naik mana je pun badan ko.
    ko tu kecik je..
    jgn isau k..=)

    ReplyDelete
  3. afzan, ko tengok aku tahun biler yang kecik tuh...hehehe skang dah gumuk...huhuhu...

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen anda=) Next time singgah la lagi k...::Puan Ungu::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...