Tuesday, December 8, 2009

Explain...Senyap diri...

Assalamualaikum w.b.t...semalam seorang kawan telah menyedarkan saya tentang satu perkara dan membuatkan saya berfikir panjang...

Isunyer samada kita perlu explain kpd orang lain atau hanya senyapkan diri apabila ader orang yang MUNGKIN dah salah sangka pada kita....Kalau kita senyap, kita akan biarkan jer apa yang orang lain pk pasal kita even bender tuh salah....Orang xtahu cerita sebenar...MUNGKIN dorang boleh buat assumption sendiri berdasarkan logik dorang...aper yang dorang raser betul...n jarang dorang nak dapatkan confirmation dpd tuan punyer badan...Selamanya dorang akan kekal dengan Penaakulan yang salah tuh....Nama tuan punyer badan juga yang akan busuk...Tapi MUNGKIN ader juga orang yang biler dengar bender yang x betul tuh akan bertanya kepada tuan punyer badan untuk confirmation...biler ader yang bertanya tuh, tuan punyer badan boleylah cerita kedudukan sebenar cerita....cmner dengan yang x bertanyer tuh....perlu ker tuan punyer badan explain kepada sumer orang yang telah tersalah sangka tuh?!

Selama ini saya rasa biarlah ape orang lain nak pk asalkan tuan punyer badan tau ceriter sebenar...selagi kiter raser aper yang kiter buat tuh betul...x kacau orang...x susahkan orang so, go on jer la...biler kawan saya cakap semalam pasal nama yang akan busuk membuatkan saya berfikir semula...betul gak eh...so, lagi sekali soalan saya perlu ker tuan punyer badan explain kepada sumer orang yang telah tersalah sangka tuh?!

Jawapan saya...biar saya simpan sendiri...hehehe(^o^)...jawapan anda bagaimana?mungkin setiap orang mempunyai persepsi yang berbeza tentang hal nih...ada yang risau nama busuk...ada yang pk lantaklah....yang penting apa jua yang kita pk n rase betul kita redah jerk...hehehe kita x boleh nak puaskan hati sumer orang...



No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen anda=) Next time singgah la lagi k...::Puan Ungu::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...