Saturday, November 14, 2009

Hari Jumaat yang Sedih...

Assalamulaikum w.b.t...semalam hari Jumaat yang sedih buat saya...kenapa?sebab kereta kawan saya (deck) kena pecah n bag saya kena curi...huhuhu....alhamdulillah xder barang berharga yang hilang kecuali charger lap top saya...dah survey harga charger laptop...yang original RM200...adoyai...mahal rupernyer...kena tunggu gaji ler jawabnyer...huhuhu

Kisahnyer, kitorang ber3(saya, K.Zam n Deck) teringin ler nak makan Ikan Bakar kat area Istana (Jalan Bellamy)...dah lamer rasenyer x makan dekat situ since K.Zam start cuti bersalin...so,semalam awl2 pagi lagi dah plan nak makan Ikan Bakar...dalam pukul 12.15 tuh kitorang pun cabut la dari office ke Jalan Bellamy....Kebetulan saya plan nak balik umah terus dari office so, saya pun siap2 bawak bag n tinggal dlm keter deck...Tyme dalam keter siap borak2 pasal bag saya...K.zam tanyer baper ringgit la...Biler dah sampai kat situh sayer pun turunkan bag dari atas seat ke bawah...konon2 cam nak sorok sket ler...biaser saya mesti letak bag kat dalam bonet tapi x tau ler smalam...dah nak jadi kan...kebiasaan pun dah x jadi kebiasaan...

Semalam kitorang makan agak lamer jugak...sebab tunggu ikan cencaru siap dibakar...saya siap cakap xper tunggu lamer, banyak masa lagi...huhuhu...biler dah abis makan tyme tuh tengah sembahyang Jumaat...sebab ader masjid kat area situh...kitorang siap borak2 lagih ni kalau pakai kasut2 lawa2 g masjid confirm balik berkaki ayam...sebab kitorang tengok most kat masjid tuh sumer selipar2 jamban n terompah jerk...hehehe...balik ke kereta dengan happynyer sebab perut dah kenyang n dapat makan pulak ikan bakar....sempat gelak2...

Biler sampai kereta, tengok cermin yang belakang seat driver tuh dah rompong...K.zam ingat deck x tutup tingkap...Rupernyer dah kena pecah la...huhuhu...Saya blur lagi tyme tuh... a few minutes later baru teringat bag saya...mmm...memang dah selamat...bag saya yang hanya berisi baju tuh dah menarik perhatian pencuri tuh nak pecahkan tingkap keter...rasa bersalah pula kat deck...huhuhu...kitorang pun bersihkan kaca ala kadar...lapik seat dengan paper sebab tyme tuh memang kaca dah berterabur la....penuh seat...n kat bawah2 tuh...

Sampai office, ambil2 barang nak follow deck g workshop repair cermin..Deck call Honda Centre, xboleh pulak nak buat hari tuh sebab stock cermin xder...kena tunggu Isnin...Kitorang g Car Wash antar vacuum kaca yang berterabur tuh...

Mesti pencuri tuh marah sebab penat2 jerk pecah kan cermin keter...dapat juz baju jerk...tapi agak ralat gak coz bag hilang...baru plan nak bagi bag tuh kat Ejoy sebab saya dah beli bag Deuter baru...huhuhu...xder rezqi Ejoy...Ralat gak hilang charger...lagi2 biler tau harga RM 200...adoyai...melayang ler duit,....huhuhu...ralat gak coz cermin keter Deck kena pecah...xper Deck aku tolong ko k nnti...alhamdulillah hp deck yang dier selit kat tepi pintu driver x hilang...so, penaakulan saya di sini:si pencuri telah menggunakan sejenis alat pengesan barang elektronik...(saya memang pernah dengar pasal alat nih, tapi xpernah tengok n xtau cmner dier berfungsi)...kan ader hp n charger lap top dalam keter, of course la alat tuh dapat kesan any barang elektronik yang ader...dier jengah dalam keter nampak pulak bag Pierre Cardin (berisi baju sahaja) yang ala-ala bag lap top...terus rembat je r...huhuhu...mesti dier ingat bag tuh berisi lap top padahal isi baju je r weyh...hohoho....

Moral of the story...jangan la lalai letak bag dalam keter even dah sorok kat bawah seat ker...letak dalam bonet...kalau ader barang elektronik tuh better bawak je r bag tuh...Padahal before this Ejoy slalu pesan kat saya jangan tinggal bag dalam kereta...Kalau dengan dier pun even tuh bag baju jer dier mesti akan letak dalam bonet...saya la yang careless...huhuhu



~cERMIN KETER SELEPAS ROMPONG...~

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen anda=) Next time singgah la lagi k...::Puan Ungu::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...