Sunday, August 9, 2009

KEDAI MAKAN SENGAL

assalamualaikum w.b.t...tyme nih tengah meluruskan pinggang...tiba2 teringat case kat kedai makan tadi...KEDAI MAKAN SENGAL....as usual my bro [ancik] akan hantar saya balik ke rumah sewa setiap minggu...as usual juga my mom n my c's [k.cik] xkan ketinggalan untuk ikut menghantar saya...hehehe....

biasanya sebelum hantar saya ke rumah sewa, kami akan singgah makan di mana2...port biasa kami makan adalah di kawasan berhampiran rumah sewa saya...area bandar seri permaisuri, cheras...hari ini sama juga seperti hari-hari yang lain...kami singgah makan di kedai yang sama kami selalu singgah. Saya dan k.cik hanya makan chicken wing yang lazat [order kt tempat lain]. ancik n mak order mee goreng y x berapa nak sedap. Air pula kami order fresh orange, milo 'o' suam, manggo suam 2, air suam...

Setelah tunggu beberapa minit, makanan yang dipesan pun sampai...tapi yang peliknya air kami x sampai2...saya dan k.cik dah 2-3 kali usha kerek kat waiter & kaunter air...tapi xder tindakan ape pun...yang ader hanya manggo @ orange dlm blender yang x bergerak...(xtau r kitorg punyer @ meja lain)...ancik & mak usai makan pun air masih x sampai2...so...ape yang kami buat:

>K.cik:Bang, kira....
(datang seorang kakak waiter)
>K.cik:kira kak...
>Akak waiter:....air meja 16 cancel...(sambil menjerit)...RM 6.00 (2 pinggan mee)

K.cik menghulurkan duit, kami pun mengangkat punggung.

Apa yang dikesalkan di dalam situasi ini, akak waiter 2 x minta maaf pun sebab lambat...masalahnyer air suam pun x kan x boleh nak hantar.musykil2...xkan nak tunggu air masak kot...Kami membuat keputusan untuk banned kedai tersebut...

At last kami singgah ke 7 E untuk membeli air bagi membasahkan tekak...

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen anda=) Next time singgah la lagi k...::Puan Ungu::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...